żródło: sxc.hu
Social media marketing lub inaczej marketing społecznościowy to nowa gałąź marketingu internetowego. Trudno o jednoznaczną definicje. Generalnie rzecz biorąc terminem tym określamy działania marketingowe na portalach społecznościwych takich jak: Naszaklasa.pl
Facebook.com, czy mniej popularny w Polsce Twitter.com.
Popularność mediów społecznościowych szybko zwróciła na siebie uwagę specjalistów z dziedziny marketingu. Z dnia nadzień firmy zaczęły tworzyć konta na naszejklasie profile na facebooku, czy zakładać blogi służące tylko i wyłącznie do zdobycia jak największej ilości użytkowników. Jednak nawet najlepsi specjaliści w styczności nowym medium popełnili wiele rażących błędów.
Moim zdaniem nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie jak powinna wyglądać właściwie przeprowadzona kampania. Jedno jest pewne w świecie marketingu nie należy stawiać na ilość a na jakość.
Poniżej postaram się przedstawić kilka zwykle źle interpretowanych zagadnień.
1 Po pierwsze tylko rozmiar ma znaczenie. Wielu operatorów jest przekonana, że duża liczba fanów to sukces. Nic bardziej mylnego. Już mówiłem nie ilość a jakość ma znaczenie. Proszę sobie wyobrazić, że prowadzimy firmę sprzedającą wysokiej klasy sprzęt fotograficzny.
Załóżmy, że posiadamy 5 tyś fanów na faceeboku- jednak ilu z nich tak naprawdę jest w stanie coś od nas kupić. O wiele lepiej jest posiadać 30 fanów, ale niech każdy z nich będzie fotografem.
2. Portale społecznościowe to domena ludzi młodych. Użytkownicy Facebooka Twitera czy YouTube to młodzież o niezbyt zasobnych portfelach, a grupa moich klientów jest nieco starsza. Nawet nie wiesz jak wielu czterdziesto czy piędziesięcio latków ma już swoje profile.
3. Aby przeprowadzić udaną kampanię należy zatrudnić wysokiej klasy specjalistę, firmę PR lub agencję reklamową. Kompletna bzdura. Stworzenie całkiem nieźle wyglądającego profilu wcale nie jest trudne poza tym nikt nie przygotuje tego lepiej niż osoba znająca firmę od podstaw. Oczywiście można poprosić specjalistów o przygotowanie profesjonalnej grafiki lub opracowanie jakiejś ciekawej aplikacji np. gry. Jednak, jeśli chodzi o treść czy komunikację z klientem nikt nie zrobi tego lepiej niż pracownicy z twojej firmy.
4.Social media marketing to nowe pojęcie, które z pewnością się nie sprawdzi. Telewizja radio i Internet też kiedyś były nowe teraz już nikt nie potrafi wyobrazić sobie nawet jednego dnia bez Internetu. Poza tym polski rynek dopiero raczkuje wystarczy spojrzeć na USA. Tam już mówi się, jeśli nie ma Cię w sieci to nie istniejesz.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz