wtorek, 20 września 2011




Kliknij w banner. Reklama bannerowa

W świecie reklamy internetowej powstał pewien paradkos. Z jednej strony posiadacze stron www blogów i innych portali interaktywnych nie mają najmniejszego problemu ze znaleźeniem firmy chętnej do umieszczenia banneru reklamowego na swojej stronie. Z drugiej strony wyżej wymienieni użytkownicy szybko zauważają, że taka forma reklamy przynosi niewielkie korzyści finansowe. Średni wspolczynik CTR(Click-throught rate) wynosi okolo 1:1000. Co w praktyce oznacza, że z 1000 odwiedzin jedna osoba kliknie w banner reklamowy za co właściciel strony dostanie kilkanaście groszy. Więkoszośc użytkowników internetu przyznaje, że klika w reklamy tylko przez przypadek.

Mimo wszystko rynek reklamy internetowej wart jest okolo biliona dolarów i ciągle rośnie.

Co sprawia, że ta forma jest tak chętnie wybierana przez reklamodawców.

Reklama bannerowa w internecie dziala podobnie do reklamy tradycyjnej. Nieważne czy porównamy ją do tradycyjnego bilbardu reklamy w gazecie czy telewizji -efekt jest ten sam.

1000 użytkowników którzy nie kliknęli mimo wszystko zobaczyli przesłanie reklamy wyświetlonej na ekranie komputera. W ten sposób firma buduje świadomośc. Klient, który gdzieś widzał reklamę danej firmy chętniej kupi jej produkt w przyszłości.


A jak ma się to do nasze rzeczywistości?


Uważam, że jeśli jesteśmy na stronie i chcemy docenic jej twórcę warto poświęcic kilka sekund i zainteresowac się spotem reklamowym na danej stronie.

Brak komentarzy: